Obecnie jedną z najlepszych metod, które mają pomóc w skutecznych zareklamowaniu usług naszej firmy, jest produkowanie i dystrybuowanie filmów promocyjnych. Filmy takie mogą stanowić pierwszą rzecz trafiającą w ręce klientów, pozwalającą dokładnie zapoznać się z usługami i produktami danej firmy. Promocyjne filmy umieszcza się między innymi w mediach społecznościowych, na stronach internetowych, w newsletterach czy prezentacjach multimedialnych. Czym dokładnie są filmy promocyjne? Jak wygląda ich produkcja?
Czym jest film promocyjny?
Kiedy prowadzimy działania komercyjne, bardzo istotne jest stworzenie odpowiedniego wizerunku marki – to, w jaki sposób firma jest postrzegana przez klientów oraz konkurencję może zwiększać lub zmniejszać poziom zainteresowania oferowanymi przez nią produktami czy usługami. Filmy promocyjne to produkcje nieco dłuższe niż filmy reklamowe, które służą do prezentacji jedynie konkretnej usługi lub produktu. Stworzenie filmu promocyjnego, który ma służyć budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, obejmuje szerszy wachlarz działań i jest bardziej skomplikowane, a sam film dłuższy i skupiony na zaprezentowaniu podstawowych wartości firmy, historii jej powstania, przedstawieniu pracowników firmy lub podobnym tematom.
Więcej na temat tworzenia filmów promocyjnych można znaleźć na stronie https://www.imagepro.pl/filmy-promocyjne-dla-firm/
Początkowe etapy powstawania filmu promocyjnego
Jeśli chodzi o filmy promocyjne produkcja to coś, co najlepiej jest powierzyć profesjonalnej ekipie filmowej zajmującej się marketingiem. Na początkowym etapie przede wszystkim warto zapoznać osoby odpowiedzialne za produkcję z obszarem działań oraz historią firmy, omówić wybór grupy docelowej, do której mają trafić usługi i produkty firmy, a tym samym również promujący je film oraz ustalić ogólny przekaz filmu. Następnie przedstawicielom firmy zostanie przedstawiony jeden lub więcej projektów, spośród których będą mogli wybrać najlepiej odpowiadający oczekiwaniom. Ważne, aby efekt końcowy – film promocyjny – był profesjonalnie wykonany, kreatywny i wyróżniający się na tle materiałów promocyjnych konkurencji.